Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Lucat och LU-kortet

Lucat

Lucat är universitetets gemensamma adresskatalog. Här kan du hitta personal och söka på organisationsnivå. Dessutom fungerar Lucat som uppslag mot andra tjänster som är universitetsgemensamma.

Några exempel på sådana tjänster är:

  • LU-kortet
  • Universitetets trådlösa nätverk Eduroam
  • Primula
  • LU-portalen
  • LUCRIS

Du får dina Lucat-uppgifter från IT-avdelningen. Observera dock att det är du själv som uppdaterar din personliga information i Lucat. Detta gör du genom Passport.

LU-kortet

På Lunds universitet har man beslutat om gemensamt passerkort för såväl anställda som studenter. Passerkortet används för att komma in i universitetets byggnader, och din behörighet bestäms av vilken roll vid universitetet du har i Lucat.

Om du är anställd hos oss och behöver utökad behörighet till andra lokaler vid universitetet ber vi dig att du vänder dig till lokalens husintendent eller motsvarande.

LU-kortet fungerar även som ID-handling vid universitetet. Du som student vid Juridiska fakulteten bör dock observera att LU-kortet inte fungerar som ID-handling vid tentamenstillfällen här hos oss.

Om du som anställd vill att någon av dina medarbetare ska ha tillgång till ditt rum ber vi dig att mejla support [at] jur [dot] lu [dot] se (support[at]jur[dot]lu[dot]se) så hjälper vi er gärna med detta.

LU-kortet

Mer information LU-kortet.

Glömt koden?
Följ denna länk och logga in med Lucat-Id om du har glömt din kod.

Du kan även se annan information, bland annat ditt passerkortsfoto.