Porträtt av Sverker Jönsson. Foto.

Sverker Jönsson

Universitetslektor

Porträtt av Sverker Jönsson. Foto.

Malinmordet

• Christian Dahlman
  • Sverker Jönsson

Podcast "Öppet fall" från Lunds universitet, Juridiska fakulteten: Historien fortsätter. Sommaren 2022 hålls en ny rättegång i Sundsvall mot den man som friades för Malinmordet 1998. Det finns ny bevisning mot honom: en spermafläck på Malins byxor innehåller hans DNA. När han ska förklara hur hans sperma hamnat där kommer han med en helt ny historia som inte liknar något han tidigare har berättat.

• Law, Evidence and Cognition (LEVIC)
  • Rätt och utsatthet
  • Health Law

2022-09-09