Porträttbild av Lena Wahlberg. Foto.

Lena Wahlberg

Biträdande prefekt

Porträttbild av Lena Wahlberg. Foto.

Paolo Macchiarini

• Christian Dahlman
  • Lena Wahlberg
  • Tova Bennet

Podcast "Öppet fall" från Lunds universitet, Juridiska fakulteten: Den internationelle stjärnkirurgen Paolo Macchiarini rekryteras till Karolinska Institutet. Han genomför operationer där patienterna får konstgjorda luftstrupar av plast. Metoden är banbrytande och Macchiarini hyllas, men det visar sig snart att transplantationerna har misslyckats. Patienterna dör och Macchiarini åtalas för misshandel.

• Law, Evidence and Cognition (LEVIC)
  • Rätt och utsatthet
  • Health Law

2023-12-09