Porträtt av Annika Nilsson. Foto.

Annika Nilsson

Professor emerita

Porträtt av Annika Nilsson. Foto.

Remissyttrande: Miljömålsberedningens betänkande om Ett klimatpolitiskt ramverk för Sverige (SOU 2016:21)

• Annika Nilsson

I ärendets beredning har deltagit universitetslektor Åsa Knaggård och postdoc Roger
Hildingsson vid Statsvetenskapliga institutionen samt universitetslektor Bengt
Johansson och professor Lars J. Nilsson vid Avdelningen för miljö- och energisystem,
Lunds tekniska högskola. Vidare har professor Markku Rummukainen, professor
Henrik Smith; professor Katarina Hedlund och utredare Mark Brady, samtliga
vid Centrum för miljö- och klimatforskning vid Lunds universitet, samt professor
Annika Nilsson, Juridiska institutionen, deltagit.

Remissyttrande

• Remissyttrande